omslag_OG

 

 

Nuchter en prakisch boek over opdrachten vinden.

bestellen

Onze kennis...

... delen we graag

We hebben inmiddels een behoorlijke ervaring als het gaat om het vinden én tevreden houden van opdrachtgevers voor organisaties. We werken daarbij zowel met de organisatie en de managers als met de professionals zelf. Hier een aantal artikelen, verdeeld over:

 

Over commercie bij professionals

Over gesprekken voeren met klanten en andere tips over samenwerken

  • Hoe goed je de ander ook probeert mee te nemen in jouw advies, soms blijft er sprake van politiek, weerstand of zelfs een conflict. Wat kun je doen als je je allebei hebt ingegraven en het lijkt of je er niet samen uit gaat komen?
  • Ken je dat, dat je helemaal geen zin hebt om naar een vergadering te gaan? Of dat je tijdens een lange vergadering de grootste moeite hebt om niet openlijk te gapen? Veel mensen hebben een hekel aan vergaderingen. Ze kosten tijd, zijn saai en leveren weinig op. Dat kan ook anders.
  • Vertrouwen is de basis. Als er één aspect is dat de kern vormt van een effectieve relatie tussen professional en opdrachtgever, is het vertrouwen. Wat maakt dat sommige mensen alles ongestraft kunnen zeggen tegen hun opdrachtgever of directeur en andere niet? Lees meer over de vertrouwensformule.
  • Hoe maak je als professional redelijk eenvoudig en snel afspraken over de samenwerking met je opdrachtgever? Het scheelt je veel tijd, mocht er onverhoopt in het project iets misgaan.
  • In je rol van adviserende partner is kennis van het Ouder-Volwassene-Kind-(OVK) model onmisbaar. Hoe werk het? U vraagt, wij draaien? (ja papa, nee papa)
  • Ben jij iemand die vooral aan de ander vertelt wat er moet gebeuren? Of ben jij meer de verleider, die de ander uitnodigt tot bewegen? Trekken versus duwen.
  • Hoe heb je een zinvol gesprek? De kunst van het gesprekken sturen met chunken.
  • Vertrouwen belangrijk? Voorkom de valkuil van prikkeldraadtaal in je gesprekken.
  • De kracht van je mond houden: K.O.E.
  • Iedereen kent het, je neemt je voor om iets te doen, je wilt het ook echt, maar het komt er toch niet van. Zorg dat je je doelen haalt met behulp van de doelenwaterval
  • De spagaat tussen tussen je klant en je baas: de contractdriehoek.
  • Beren op de weg: Benoemen wat is.
  • Je opdracht managen: hoe zorg je dat je vertrouwde adviseur wordt? En dat je opdrachtgever ook weer aan je denkt bij een volgende opdracht?
  • Pick your battles - wanneer geef je het op?
  • Kijk, mensen laten zich niet makkelijk overtuigen. Want ze willen graag zelf inzien of jouw idee wel zo goed is. Dus is het handig om een structuur als Kijk-Want-Dus te gebruiken.
  • Teveel te doen in te weinig tijd?

Over wat je als manager kunt doen om te zorgen dat je professionals meer ondernemend worden

Over nieuwe collega's vinden

  • Collega's vinden begint bij trots zijn op je organisatie. Want zijn je collega's wel trots op jullie organisatie? Als dat niet zo is, is de kans klein dat ze anderen adviseren om bij jullie te komen werken. En als ze wel trots zijn, helpt het als ze dat wat meer uitten...Vanuit onze praktijk delen we graag een aantal ervaringen.

Over leren beter te worden in je vak

 

 

Onbenut potentieel in de zakelijke dienstverlening?

Profit en non-profit? Bel of mail onsVolg ons op Twitter