omslag_OG

 

 

Nuchter en prakisch boek over opdrachten vinden.

bestellen

Onze visie ...

... op opdrachtgevers vinden en tevreden houden en met wie we dat doen
 
Hier meer over onze dromen, onze visie, onze mensen, onze vacature, onze waarden en onze geschiedenis.
 
 

Dreamfactory droom

Het start allemaal met onze droom. En ja, dat is een beetje zweverig. Als je ons kent weet je dat we juist graag met onze voeten op de grond staan, heel concreet zijn. En toch willen we je vertellen waarom we het allemaal doen.

We vinden het mooi als mensen zin ervaren van hun leven. Juist ook in je werk, want daar besteed je een groot deel van je tijd op aarde aan.
Dat mensen in hun werk hun passie kunnen leven, hun onbenut potentieel benutten. En tegelijkertijd plezier maken.

We hebben iets met samen werken. Met plezier en resultaat. Met zorgen dat de wereld via jouw organisatie een klein beetje mooier wordt.

Hier worden we sjagrijnig van

Waar we niet van houden is "politieke spelletjes spelen". Van verkeerde oplossingen leveren (ook al heeft de klant die zelf gevraagd). Spreadsheetfundamentalisme. Energie verspillen. Rapportages die nergens over gaan. Werken op je eigen eilandje. Niet zeggen waar het op staat. 

Jaren terug, de maandag lunch, waarbij iemand de serieuze opmerking maakt dat het nog maar twee dagen duurt voordat de week doormidden is ...

En daar willen we iets aan doen

Op een concrete manier. Lekker praktisch. En met veel plezier onderweg.

Lees meer over hoe we dat doen en voor wie.

Onze visie

De wereld verandert:

  • Kennis alleen is niet voldoende voor tevreden klanten. De klant wil geholpen worden met zijn probleem, niet een dosis kennis over zich heen gestort krijgen.
  • Klanten denken steeds beter te weten wat ze nodig hebben. De patiënt heeft op internet al gevonden welk medicijn de dokter moet voorschrijven.
  • De professional heeft de neiging om te snel met de oplossing te komen. De “U vraagt wij draaien” mentaliteit lost echter meestal het probleem niet op.
  • Meer concurrentie op prijs. Door de lagelonenlanden en ZZP-ers is er altijd iemand te vinden die goedkoper is.
  • Problemen zijn steeds minder te isoleren. Als de klant en de professional niet samenwerken lukt het niet om het probleem goed te omschrijven en om een goede oplossing te vinden

Bovenstaande betekent dat je een keuze moet maken hoe je als B2B organisatie in de markt wilt staan:

  • Concurreren op prijs. Je wordt de goedkoopste CV schuiver. Dat is niet zo leuk want er is altijd iemand te vinden die het goedkoper kan.
  • Partner van je klant worden. De rol van vertrouwde adviseur. Je helpt je klant om het probleem inzichtelijk te krijgen en daarmee begint ook het oplossen ervan.

Wij denken dat partner zijn de leukste manier is om levensvatbaar te zijn. En dat betekent wel dat de taken van (sales)manager en professional veranderen. De doorsnee professional is op deze “verkopende” taken van nature niet zo dol en hij is er minder goed in. Dat vraagt wat van de hele organisatie.

Onze conclusie: omdat je hele bedrijfsmodel verandert, moeten we met én de professionals én de managers én sales aan de slag met training en begeleiding in de praktijk.

Onze missie

Organisaties leren om hun potentieel te benutten en daarmee hun impact aan de buitenwereld te laten zien. Zodat de organisaties  toegevoegde waarde hebben, met plezier werken en “stoppen met spelletjes spelen”.

We doen dat door de inhoudelijk sterke professionals een expliciete ondernemende rol te geven.

 

Wat vinden we belangrijk? (Onze waarden)

  • Blijvend verschil (Er moet wel concreet iets veranderd zijn, anders hoeft het niet van ons)
  • Vrij kind (plezier, originaliteit en inspiratie)
  • Echtheid (geen spelletjes spelen, vertrouwen, contact, benoemen wat is, concreet zijn, geen spreadsheetfundamentalisme)

Met wie werken we daar aan?

Het team bestaat uit twee compagnons, onze Margreet en Cornelie in de backoffice en een aantal partners. Die partners zijn ervaren trainers en begeleiders en (vinden we zelf) plezante mensen. We werken graag structureel met ze samen, en ze hebben daarnaast hun eigen bedrijf.
Maarten van Os is ondernemer en auteur.Traint en begeleidt van werkvloer tot directie en Raad van Bestuur. Motto: Benoemen wat is Jan Willem van den Brink, trainer, begeleider en auteur. Met passie voor het helpen van inhoudelijk sterke professionals aan opdrachten en vervolgopdrachten. Motto: "Rozen verwelken, schepen vergaan, Zit niet te zeuren, doe er wat aan"
Maarten              Jan Willem
06-51548267         06-51420606
Cornelie Gogelein is planner en tekent de krokodillen motto: Als oe allene in oezelf praot, heb ie nooit ongeliek Margreet Tybout 'Ik ben er om te helpen.'
Cornelie              Margreet
070-3879083
 Anique van den Brink. Mensen helpen in contact te komen met zichzelf, zodat zij tot betere keuzes en acties kunnen komen.    Karin van Zalinge combineert rust, zakelijkeid, commercieel gevoel en originaliteit
   Anique                               Karin  
 
 

        Trainer, coach & opleidingsdeskundige met een passie voor potentieel en commerciële communicatie. Motto: ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.          Sabine gelooft in Menselijk zakendoen; Commerciele communicatie vanuit zachte kracht. Klantencontact en klantenbinding met plezier, zelfvertrouwen en resultaat.

             Mijke                                   Sabine    

We laten ons bijstaan door onze raad van wijze mannen:
Ondernemer, mede oprichter van Kirkman Company en We Beat The Mountain. Internationaal erkend opleider in Transactionele Analyse, internationaal erkend NLP-Trainer. “Een ontmoeting creëren waarin mensen nieuwsgierig naar zichzelf kunnen zijn, waarin zij kunnen groeien in autonomie, waarin zij zich kunnen ontwikkelen. Dat is mooi werk.”
Han Hendriks    Sander Reinalda
 

En we werken ook graag samen met deze mensen

 
 

Toptrainer

Omdat onze klantenkring blijft groeien, zoeken we uitbreiding.  Ben jij de toptrainer die structureel met ons gaat samenwerken?

Dit bindt ons

Onze kernwaarden:

  • Resultaat
    Ook wel: Kwaliteit. We doen het niet voor niets, we willen blijvend resultaat voor de organisaties waarmee we werken. We vatten het samen met "Als je Dreamfactory belt, komt het goed."
  • Echtheid
    Onder deze waarde valt voor ons: geen politieke spelletjes spelen, vertrouwen, contact van mens tot mens. Het betekent ook dat we deelnemers aan onze programma's leren dat verkopen en ondernemen integer moet gebeuren. Jezelf zijn als je bezig bent met opdrachten verwerven bijvoorbeeld. Of, om met een favoriete boektitel te spreken: "Let's get real or let's not play."
  • Vrij kind
    Deze term betekent voor ons: Plezier maken terwijl we met serieuze zaken bezig zijn, originaliteit en inspiratie.
 
Onze geschiedenis
Wij bestaan sinds 1 januari 1999. Onze geschiedenis.