Nuchter boek over  trots uitdragen en daarmee collega's vinden.

bestellen

Zowel plezier ...

... als resultaat bij opdrachten verwerven ...

Met onze Opdrachtgever Gezocht trajecten van een aantal maanden, zorgen we dat de professionals een structurele bijdragen leveren aan het commerciële proces. Hoe doen we dat?

Onze trajecten hebben 3 kern elementen

Doen
Want natuurlijk is training en inzicht verwerven van groot belang. En uiteindelijk krijg je alleen opdrachten door daadwerkelijk iets anders te doen.

Plezier
Het heeft geen zin om professionals en managers te leren om opdrachten te verwerven als ze er niet ook veel plezier in hebben.

Samen
Om te zorgen dat het enthousiasme omgezet wordt in dagelijkse acties, is samenwerking tussen managers, professionals en sales nodig. 

Hoe ziet zo'n traject eruit?

We pakken het gefaseerd aan. Elk traject is maatwerk, en in veel trajecten kennen we deze drie stappen:

  1. Management workshop: Hoe betrek je als manager je professionals bij acquisitie?
  2. Enthousiasmeren met onze Opdrachtgever Gezocht Boost workshop. Een korte en krachtige workshop van één dagdeel voor de hele organisatie.
  3. Aan de slag in de dagelijkse praktijk. Met een eerste selecte groep daadwerkelijk in actie komen en in actie blijven.
     

Over 1: de Management Workshop

In een korte en krachtige workshop van een dagdeel brengen we structuur in hoe de professionals in de organisatie bijdragen aan commercie. Want met een goed plan is de kans op succes vele malen groter.In een korte en krachtige workshop met de directie of het managementteam, zorgen we voor een helder en smart plan, dat voor alle betrokkenen duidelijk maakt wat we precies verwachten en hoe we daar in de dagelijkse praktijk mee omgaan. Waar richten we onze pijlen op? Wat zou elke professional moeten kunnen en doen? Hoe stuurt het management daarop? En wat is precies de rol van de senior als het gaat om commercie?

In deze workshop geven we een overzicht van de best practices over het structureel betrekken van professionals bij commercie. We laten de valkuilen zien, en eindigen we met een plan over hoe je professionals concreet een rol geeft in het commerciële proces. Het resultaat is een concreet plan over hoe professionals bijdragen aan het commerciële proces, en hoe het management daarbij faciliteert, inspireert en stuurt. De basis om te zorgen dat de professionals mede verantwoordelijkheid nemen voor het vinden van een continue stroom opdrachten voor de organisatie.

Deze managementworkshop duurt één dagdeel (voor een team van 2-6 leiders, eventueel aangevuld met inhoudsdeskundigen) en houden we in ons plezierige pand in Voorburg.

Het resultaat is een concreet plan over hoe je professionals in de dagelijkse operatie betrekt bij commercie.

Over 2: de Boost workshop voor de hele organisatie

In de vorige fase hebben we bepaald wie welke taken krijgt. Meestal gaan we met een kleine groep de diepte in. Dat doen we in de volgende stap.

En voor de hele organisatie gaan we aan de slag met wat we van iedereen verwachten. In elk geval de ogen en oren goed openhouden. In een actieve en enthousiasmerend dagdeel nemen we koudwatervrees weg, en leren we alle professionals de commerciële basis.

Het resultaat is enthousiasme voor het plan uit de vorige fase, sterk afnemen van koudwatervrees en toegenomen bewustwording van koopsignalen. In de meeste gevallen komt er de weken na deze workshop al concreet een aantal koopsignalen via de professionals de organisatie binnen.

Over 3: met een eerste groep professionals zorgen dat het gaat werken.

Als het management weet welke rol professionals precies spelen en wat het rol van het management daarbij is (stap 1) en als je koudwatervrees over acquireren hebt weggenomen (stap 2) is het tijd dat een aantal professionals daadwerkelijk commerciële acties nemen. Dat doen we in onze derde stap: het incompany traject.

Nu gaan we de diepte in met een geselecteerde groep professionals. Het programma bestaat uit een combinatie van training en praktijkbegeleiding. Onze programma's duren meestal zes tot negen maanden, en we werken met groepen van acht tot achttien deelnemers. Bij grote groepen werken we met twee begeleiders. We zorgen dat mensen enthousiast worden voor dit onderdeel van hun werk en er plezier in krijgen. Zodra de eerst groep enthousiast is, en de investering is terugverdiend, gaan we desgewenst door met de volgende groep. Zodat steeds meer professionals in de organisatie structureel een bijdrage levert aan het vinden van opdrachten.

Het resultaat is een eerste groep gemotiveerde medewerkers die met zelfvertrouwen en plezier aandacht besteedt aan het verwerven van opdrachten. En dit in de dagelijkse praktijk weet te combineren met hun volle agenda.

More cure more pay?

We bieden dit traject programma graag aan op basis van less-cure-less-pay (en more-cure-more-pay). Zo loopt onze klant minder risico op een investering die niet het gewenste resultaat oplevert. En als het resultaat wel gehaald wordt, is de investering weliswaar hoger, maar dat kan dan weer betaald worden uit de extra omzet die het traject oplevert. Uiteraard zijn referenties beschikbaar, onder andere bij organisaties in de ICT, consultancy, advocatuur, welzijnswerk, ingenieursbureaus, projectmanagement, trainingsbureaus en gezondheidszorg.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

<<Terug naar ons aanbod.