Ons boek voor
  managers:
  professionals
  commercieel
  in beweging
  krijgen

  kun je hier
  bestellen

 

 

Wat vinden ... 

... onze klanten ervan?

Mensen enthousiasmeren voor acquisitie als onderdeel van je werk, vinden we absoluut leuk. Maar we worden pas echt gelukkig als dat ook resultaten oplevert in de praktijk.

Een paar testimonials:

  • Mail: Ha JW, ik wil je nog even laten weten dat ik zeer onder de indruk ben hoe je onze groep online begeleidt. Hoe jij met Zoom omgaat en iedereen online betrekt en laat oefenen vind ik werkelijk boven verwachting goed, petje af!
    Rick van Lent, Business Manager bij Andarr
  • LinkedIn-bericht van Marco Belo: Hoi Harriet, Zoals je ziet ben ik m'n geheugen aan het opfrissen door 'Opdrachtgever gezocht' weer eens door te lezen. En toen moest ik aan jou denken en de boeiende manier hoe je destijds de training verzorgde. Hoe is het met je? Hier gaat alles z'n gangetje zonder corona zorgen, gelukkig! Terugkomend op de trechter principes, deze krijgen steeds meer een vaste plek en worden steeds verder aangescherpt. Afgelopen jaar heb ik met een collega een mooie opdracht gescoord, mede dankzij de opgedane kennis uit de cursus. We zitten nu in de uitvoering en zijn lekker druk. (On)bewust groeit m'n netwerk lekker door en krijg is steeds meer vragen over m'n expertise wat weer leidt tot leuke gesprekken, adviezen en werk. Al met al ben ik blij met de opgedane (praktische) kennis en wilde je dat even laten weten. Fijne avond! Groetjes Marco 
  • Hoi Jan Willem, Via deze weg wil ik je heel erg bedanken voor de inspirerende sessies en nuttige technieken die je mij hebt aangeleerd. Naast dat ik er zelf veel aan heb gehad heeft het voor RHDHV ook twee mooie klussen opgeleverd. Vriendelijke groet, Bart-Jan Vreman, Royal Haskoning DHV
  • Een mail van een tevreden Menzo Meijer, consultant bij Quint Wellington Redwood: "Je hebt me een veel zwaardere brug aangereikt tussen inhoud en sales, ipv het kleine loopbruggetje dat ik had. Ik heb commercie meer aan boord getrokken; en toen vervolgens het woord commercie weg gedaan; het is gewoon onderdeel van mijn werk werk geworden."
  • Op de kop af een jaar geleden is Dreamfactory begonnen met een groot aantal van ons enthousiast te krijgen voor het voeren van salesgesprekken en met het aanreiken van allerlei praktische tools en technieken om klanten te verleiden met ons in zee te gaan. Mijn eerste reactie: “hmm, weer zo’n sales training, daar heb ik er al een hoop van gehad, gaat niet werken, is niet mijn ding, maar goed ik doe wel mee”. Deze ochtend heb ik van 2 verschillende organisaties in Maastricht de toezegging gekregen dat ze met ons in zee willen. Een manager kent ons al van haar vorige baan, de ander is de directeur van een bouwbedrijf die we hebben leren kennen toen we bij een corporatie werkten. Van netwerkgesprek naar koopgesprek dus.
    Ondanks dat ik de technieken nog lang niet allemaal beheers en ze ook nog eens regelmatig in de verkeerde volgorde toepas of soms zelfs vergeet (sorry Maarten), zie je dus dat het werkt. Mijn tip: gewoon doen, oefenen, op je bek gaan, en nog een keer doen. Ik hoop dat dit mailtje ook anderen inspireert om het op te pakken of mee door te gaan.

    Fred Verhoog - P5COM
     
  • Anique, heel veel dank voor alles. Ik heb in mijn carrière al heel wat trainers en begeleiders langs zien komen maar moet jou oprecht een compliment maken voor de manier waarop je de dag hebt georganiseerd en uitgevoerd. Ik vind je een geweldige professional en natuurlijk een geweldig mens. Echt iedereen krijgt positieve energie van jou. 
    Chris Bergholtz -Nuffic
     
  • Gaby de Nijs, opleidingsmanager bij het Ministerie van Defensie en klant van het eerste uur. Binnen DTO (tegenwoordig Ivent), het agentschap dat de automatisering van Defensie verzorgt, wilde men meer klantgericht gaan werken. Luisteren naar de klant, adviseren wat echt nodig was, én de strijd met commerciële aanbieders aangaan. Wij mochten daarbij helpen. En het compliment van Gaby hebben we inmiddels tot onze filosofie verheven: Als je Dreamfactory belt, weet je dat het goed komt.
  • Beste Jan Willem, Hoe gaat het met de verkoop van je nieuwste boek? Ik wilde even een leuk feitje met je delen. De “belronde” van de adva trainingen heeft (na een aantal maanden) voor een mooi resultaat gezorgd… Naar aanleiding van een van mijn telefoontjes met een van mijn oud opdrachtgevers hebben we binnen mijn afdeling een mooie opdracht gescored (150k!!) Drs. Jan-Paul Ouwerkerk - Management Consultant - KPN Consulting
  • Beste Maarten, Ik wil je bij deze graag nogmaals bedanken voor de training gisteren. Ik behoorde tot de categorie die vinden dat netwerken en verkopen een nare bijsmaak hebben en zo’n netwerk-initiatief nemen “eng”. Je boek en met name ook de training gisteren hebben dat veranderd. Het is me duidelijk geworden dat je juist heel goed integriteit kunt bewaren en ten toon spreiden in die activiteiten en dat dit zelfs gewaardeerd wordt. Tegelijkertijd even het besef: stom dat ik me dat niet eerder realiseerde, want als anderen mij zo benaderen vind ik dat ook alleen maar prettig. Maar nu dus nog “even doen”! Ik ga je tips opvolgen voor inplannen van de reminder en maken van een maandelijkse afspraak met een collega om elkaar scherp te maken en houden op dat vlak. Nog met enige schroom maar ook verheuging ga ik ook het lijstje bellen om het ijzer te smeden nu het heet is met mensen voor wie de drempel al relatief laag is, om te ervaren hoe dat gaat. Last but not least: wat ik mooi vond om te zien en te horen, is dat je blijk geeft van “practice what you preach” en niet alleen maar een mooi verhaal afdraait. Ik moest bijvoorbeeld glimlachen omdat ik je nooit kon betrappen op gebruik van het woord “maar”, en altijd nadrukkelijk “en” zei, net als in je boek.  Veel succes verder met je bedrijf en de activiteiten! Het lijkt me inspirerend om werk te doen waar je in deze mate je ei in kwijt kan. Met vriendelijke groet, Evert van den Berg, Project Manager Atos – Technology Services
  • Jan Bekkering, directeur van Het Energiebureau: "Karin van Zalinge van Dreamfactory heeft ons geholpen door een combinatie van training, begeleiding en inrichting van het commercieel overleg.
    Het traject heeft gebracht wat we er van gehoopt hadden: het resultaat is dat de commerciële waakvlam bij iedereen aan staat, we spreken een gezamenlijke taal en er is meer leven in de brouwerij. Dankzij de consultants zitten we meer aan tafel en blijven we in contact met (oud-)opdrachtgevers."
  • Merian Koekkoek (consultant bij Het Energiebureau): "Sinds het traject heb ik gemerkt dat acquisitie eigenlijk gewoon een leuk onderdeel is van mijn werk. Ik keek er vroeger nogal tegenop, maar door de begeleiding en lekker nuchtere trainingsaanpak van Karin, merk ik nu dat ik het eigenlijk wel gewoon en leuk vind. Dat had ik een half jaar geleden niet gedacht".
  • Je krijgt het voor elkaar dat we niet alleen tijdens de training denken ‘ja dit is goed, dit gaan we doen’ maar ook daarna. Hoe je dat doet vind ik knap. We hebben het regelmatig over de 70-20-10 theorie en dan denk ik aan jouw training als goed voorbeeld daarvan.
    Rineke de Voldere - Opleidingsdeskundige bij Bright Alley - Conclusion

  • Ik kijk heel positief terug op de training die je, Sabine, hebt gegeven bij Winnock. Ik hoor nog steeds enthousiaste reacties vanuit het land. Onze mensen vragen nu veel meer door naar de toegevoegde waarde voor de opdrachtgever tijdens telefonische gesprekken, waardoor we beter aansluiten op wensen van de opdrachtgever.
    Paula Vlaar - Winnock
  • De training heeft veel effect en de resultaten zijn duidelijk zichtbaar. "Pegels meer dan waard". Opdrachtgever bij SMT software.

  • Ik heb in 2 uur een heldere en inspirerende workshop over adviserend verkopen gevolgd. Ik vond dat je alle aanwezigen wist te raken en te motiveren om een aantal concrete verbeterpunten op te pakken. Mooie prestatie!  -  BASIS Communicatie - Roger H.G. Davids, Directeur
  • Beste Maarten, met een goed gevoel kijken wij terug op de training die je bij ons hebt gegeven. Ik heb alleen maar positieve reacties ontvangen van mijn collega's. Je mag het echt een Boost noemen, want zo voelen we ons: 'geboost'.  Ik heb de flapover bewaard om vast te houden wat we op- en aangenomen hebben. Nogmaals bedankt Maarten!  Met vriendelijke groet, Bianca Lyon, MEE Friesland
  • Dank voor de vele leermomenten en bagage waar ik al een tijdje (in toenemende mate) succes mee oogst!
    Raymond van Gils - Quint Wellington Redwood
  • Ik vond de training koopsignalen fantastisch leuk en ontzettend nuttig en leerzaam. Jan Willem weet een goede en veilige sfeer te creëren waarin iedereen fouten durft te maken, zodat we meteen van onze fouten konden leren en het leereffect nog groter was. Daarnaast geeft hij deze training met veel passie, dynamiek en humor. Echt een aanrader als je wil leren hoe je op een niet opdringerige manier toch in wil gaan op mogelijke nieuwe kansen/koopsignalen.  - Anneke Rijsemus – Consultant KPN Consulting.

Referenties van Conclusion

Bij Conclusion mogen we verschillende werkmaatschappijen helpen. Hier een paar referenties.

  • Bij  Bright Alley: “Onze medewerkers zijn allemaal expert in een specialistisch vakgebied. Ze erkennen het belang van sales, maar ze hebben nog last van schroom en weten niet goed waar te beginnen en hoe met commercie aan de slag te gaan.” Lees meer (pdf) 
  • Bij Conclusion Implementation: "We zijn bij Conclusion Implementation altijd bezig om de kwaliteit verder te professionaliseren. Veel van onze medewerkers  vonden dat sales niets voor hen was.” Lees meer (pdf)
  • Bij Communication: "We vinden we het belangrijk dat er goede afspraken worden gemaakt over acquisitie. We verwachten dat onze consultants koopsignalen zien, gesprekken aanknopen met potentiële klanten en zo tot nieuwe opdrachten komen. Maar het is wel belangrijk dat zij hier allemaal volledig achter staan.” Lees meer (pdf)

En dan nog

  • Bij een traject voor Capgemini deed een deelnemer per mail een tussentijds verslag verslag van een ontmoeting met een klant.
  • We mogen in de advocatuur regelmatig professionals helpen aan meer opdrachten. Hier een wel zeer Lead lied om te laten weten wat we bereikt hebben door Willem den Hertog.
 

 

 

 

Meer weten over onze aanpak?

Kijk in onze klantenlijst, en laat ons weten wie je graag wilt spreken.

(Dan hoor je het ook eens van een ander...)