Nuchter boek over  trots uitdragen en daarmee collega's vinden.

bestellen

Invloed

Theorie en praktijk

Een wetenschapper onderzoekt hoe het toch kan dat hij telkens wordt overgehaald om iets te doen (of kopen) wat hij eigenlijk niet wil. Cialdini beschrijft de zes basisprincipes van invloed, en hoe ze te gebruiken of je ertegen te wapenen. Heel goed boek, gedegen onderzocht met veel praktijkvoorbeelden. Ook als audioboek verkrijgbaar.

De zes principes zijn:

  • Wederkerigheid: mensen zijn geneigd om de balans van geven en nemen in evenwicht te houden.
  • Schaarste: mensen willen dat waarvan er weinig is.
  • Autoriteit: mensen zijn geneigd om autoriteit en daarmee het geschreven woord te geloven.
  • Consistentie: mensen zijn geneigd om consistent te zijn, zelfs als dat niet logisch is.
  • Sympathie: mensen vinden mensen aardig die hen aardig vinden, op hen lijken, of met wie ze samen aan een doel werken.
  • Sociale bewijskracht: mensen zijn geneigd om te geloven wat anderen ook vinden.

Invloed. Theorie en praktijk - Robert Cialdini

Meer over Invloed op managementboek.nl

Invloed