Onze visie ...
Het start allemaal met onze droom. En ja, dat is een beetje zweverig. Als je ons kent weet je dat we juist graag met onze voeten op de grond staan, heel concreet zijn. En toch willen we je vertellen waarom we het allemaal doen.
We vinden het mooi als mensen zin ervaren van hun leven. Juist ook in je werk, want daar besteed je een groot deel van je tijd op aarde aan.
Dat mensen in hun werk hun passie kunnen leven, hun onbenut potentieel benutten. En tegelijkertijd plezier maken.
We hebben iets met samen werken. Met plezier en resultaat. Met zorgen dat de wereld via jouw organisatie een klein beetje mooier wordt.
Hier worden we chagrijnig van
Waar we niet van houden is "politieke spelletjes spelen". Van verkeerde oplossingen leveren (ook al heeft de klant die zelf gevraagd). Spreadsheetfundamentalisme. Energie verspillen. Rapportages die nergens over gaan. Werken op je eigen eilandje. Niet zeggen waar het op staat.
Jaren terug, de maandag lunch, waarbij iemand de serieuze opmerking maakt dat het nog maar twee dagen duurt voordat de week doormidden is ...
En daar willen we iets aan doen
Op een concrete manier. Lekker praktisch. En met veel plezier onderweg.
De wereld verandert:
- Kennis alleen is niet voldoende voor tevreden klanten. De klant wil geholpen worden met zijn probleem, niet een dosis kennis over zich heen gestort krijgen.
- Klanten denken steeds beter te weten wat ze nodig hebben. De patiënt heeft op internet al gevonden welk medicijn de dokter moet voorschrijven.
- De professional heeft de neiging om te snel met de oplossing te komen. De “U vraagt wij draaien” mentaliteit lost echter meestal het probleem niet op.
- Meer concurrentie op prijs. Door de lagelonenlanden en ZZP-ers is er altijd iemand te vinden die goedkoper is.
- Problemen zijn steeds minder te isoleren. Als de klant en de professional niet samenwerken lukt het niet om het probleem goed te omschrijven en om een goede oplossing te vinden
Bovenstaande betekent dat je een keuze moet maken hoe je als B2B organisatie in de markt wilt staan:
- Concurreren op prijs. Je wordt de goedkoopste CV schuiver. Dat is niet zo leuk want er is altijd iemand te vinden die het goedkoper kan.
- Partner van je klant worden. De rol van vertrouwde adviseur. Je helpt je klant om het probleem inzichtelijk te krijgen en daarmee begint ook het oplossen ervan.
Wij denken dat partner zijn de leukste manier is om levensvatbaar te zijn. En dat betekent wel dat de taken van (sales)manager en professional veranderen. De doorsnee professional is op deze “verkopende” taken van nature niet zo dol en hij is er minder goed in. Dat vraagt wat van de hele organisatie.
Onze conclusie: omdat je hele bedrijfsmodel verandert, moeten we met én de professionals én de managers én sales aan de slag met training en begeleiding in de praktijk.
Onze missie
Organisaties leren om hun potentieel te benutten en daarmee hun impact aan de buitenwereld te laten zien. Zodat de organisaties toegevoegde waarde hebben, met plezier werken en “stoppen met spelletjes spelen”.
We doen dat door de inhoudelijk sterke professionals een expliciete ondernemende rol te geven.
Wat vinden we belangrijk? (Onze waarden)
- Resultaat (blijvend verschil, er moet wel concreet iets veranderd zijn - anders hoeft het niet van ons, geen spreadsheetfundamentalisme)
- Vrij Kind (plezier, originaliteit, echtheid, inspiratie)
- Vertrouwen (geen spelletjes spelen, benoemen wat is, zorgvuldig in plaats van voorzichtig, kwaliteit leveren, practice what you preach, ook zelf blijven leren)








Onze kernwaarden:
-
Resultaat
Ook wel: Kwaliteit. We doen het niet voor niets, we willen blijvend resultaat voor de organisaties waarmee we werken. We vatten het samen met "Als je Dreamfactory belt, komt het goed." -
Echtheid
Onder deze waarde valt voor ons: geen politieke spelletjes spelen, vertrouwen, contact van mens tot mens. Het betekent ook dat we deelnemers aan onze programma's leren dat verkopen en ondernemen integer moet gebeuren. Jezelf zijn als je bezig bent met opdrachten verwerven bijvoorbeeld. Of, om met een favoriete boektitel te spreken: "Let's get real or let's not play." -
Vrij kind
Deze term betekent voor ons: Plezier maken terwijl we met serieuze zaken bezig zijn, originaliteit en inspiratie.